Bir Komünisti Sevmek, Cengizhan Konuş

bir seni beklerken korkmayı
bir de nefesimi saymayı unutmadım
işte şuramı hesaba katmadım yaşarken
buramda hımbıl bir ağrı, yok sayılmıyor toprak
inciten her şeyde bir hayır vardır muhakkak
kafamda bir sorunun cerahati
ben neresinde başlıyorum kendimin?

insan bir komünisti severse
her yer memleket olur ona
her şey komünist, her şey diyalektik
tanrıyı gökten zembille indirir evvela
sonra emek-üretim ilişkisi feci derecede aşk
insan bir komünisti memleket gibi sever
ideoloji çok sonra

evet, sevdim
şuraya bir dünya çizdim
pastel bir renkti yaşamak çünkü
büyük bahçeleri aklımda tutmadan
sadece bir çiçeği sever gibi sevdim
ideoloji çok sonra, komünizm çok sonra
seni sevdiysem Allah aramızda durmaktadır

saçlarından yorulan bir rüzgârım, kimbilir
belki deniz geçmiştir yakanın bir yerinden
ellerini kaldır bir kenara koy
çok çirkin kalıyorum ellerin böyle güzelken
kâfir arzularım var benim
bir de yahudi dönmesi kahkahalarım
yurtsever bir kinaye dudaklarım
artık yetişir ağrılarım: kalbim epey Müslüman
şu an yüzünü gördüm, hemen Allahu Ekber!

seninle Küba’ya gidelim sevgilim
ekmeğini bölüşsün bizimle Fidel
her şeyin bir gün güzel olacağına şarkılarla inanalım
tütün tarlaları, esmer çocukların kara gözleri
puro fabrikalarında gizlice seven kızlar
sevgilim, Küba’dan bakınca romantizm
Amerikalı bir kovboy!
çok güzel sevdim seni, öyle ki
sen ve ben hariç dünyanın geri kalanı Amerikalı!

Genel içinde yayınlandı

Bir Cevap Yazın

